Vindecarea de Covid-19 reprezinta doar jumatate din lupta. Dupa aceasta, organismul ramane vulnerabil timp de cateva saptamani, iar consecintele bolii – de la scaderea concentratiei pana la caderea parului – pot dura cateva luni. Este important ca oamenii sa stie cum sa-si ajute organismul sa se recupereze mai repede.

Alimentatia dupa Covid-19

In timpul recuperarii dupa coronavirus, exista un risc mare de reaparitie a proceselor inflamatorii. In primul rand, se recomanda excluderea din dieta a alimentelor care le pot declansa. Acestea sunt alimente cu indice glicemic ridicat: zahar sub orice forma, faina, carnati.

Acestea provoaca o crestere a glicemiei, ceea ce pune sistemul imunitar intr-o pregatire constanta pentru inflamatia care apare ca raspuns la actiunile oricarui agent patogen.

Cum sa te recuperezi dupa Covid-19?

Exista mai multe substante utile si vitamine de care organismul celor care au fost bolnavi are nevoie.

  • Proteina

Proteinele sunt necesare pentru producerea de imunoglobuline – anticorpi care neutralizeaza agentii infectiosi, ii elimina din organism si ii recunosc in cazul unei a doua invazii. Proteinele sunt, de asemenea, importante pentru refacerea muschilor, care isi pierd adesea tonusul in timpul bolii.

  • Vitamina D

Cererea de produse cu vitamina D s-a triplat in timpul pandemiei. Si dintr-un motiv: celulele imune au receptori pentru aceasta vitamina. Le da un semnal ca trebuie sa se miste mai activ, „sa nu stea pe loc”, pentru a nu rata agentii patogeni. Aceasta vitamina este cea mai deficitara din cauza numarului mare de zile innorate.

Este recomandata pentru intarirea generala a sistemului imunitar, pentru prevenirea deficientei – de la inceputul toamnei pana la inceputul primaverii si in timpul recuperarii dupa Covid, este deosebit de necesara. Studiile arata ca cei care iau zilnic o doza preventiva de 400-1000 UI au un risc redus cu 22% de a dezvolta infectii respiratorii.

  • Magneziu si vitaminele B

In timpul recuperarii, este necesar sa se asigure organismului magneziu si vitaminele B, care sustin sistemul nervos, ajuta la reducerea anxietatii si iritabilitatii, imbunatatesc somnul si starea de veghe, amelioreaza stresul muscular si psihologic excesiv. O formula clasica care ramane relevanta pentru recuperarea post-coronavirus este magneziu cu vitaminele B6 si B12.

  • Fier

Boala poate lasa in urma o anemie cu deficit de fier. O cura de fier ajuta la scaderea anemiei si, in acelasi timp, la oprirea caderii parului, care incepe adesea la cei care au fost bolnavi.

Fierul este recomandat a fi luat in complexe cu vitamina C. Acest lucru va ajuta ambele substante sa fie mai bine absorbite si sa ofere organismului o portie suplimentara de antioxidanti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here