Persoanele care sufera de insomnie se plang nu numai de faptul ca sunt privati de somn si ca nu pot adormi, ci si de faptul ca nu se pot concentra a doua zi la scoala sau la serviciu, sunt in permanenta obositi si usor iritabili. Insomnia este o tulburare a somnului care se manifesta prin dificultatea in a adormi, prin somnul insuficient sau de slaba calitate, prin trezirile frecvente, stari de anxietate si de stress, cu reactii pe termen scurt si lung, precum probleme de memorie, reactii intarziate si imposibilitatea de a duce la bun sfarsit unele activitati.

Tipuri de insomnie si tratarea acestora

Persoanele adulte au nevoie de 7-9 ore de somn pe noapte, iar de cele mai multe ori acest lucru nu este posibil din cauza afectiunii denumita insomnie. Durata somnului redusa poate avea consecinte dezastruoase asupra starii fizice si psihice. In functie de durata, insomnia poate fi acuta, cronica, temporara sau pasagera. In functie de cauza, insomnia poate fi cauzata de medicamente sau substante energizante, de alcool sau cafea, de afectiuni medicale sau poate fi vorba de insomnia fara cauze specifice.

Principalele cauze ale insomniei includ grijile, stresul, starile de anxietate, zgomotele puternice, temperaturile ridicate, lipsa confortului, fumatul, alcoolul, consumul de stupefiante, afectiunile psihice, afectiunile medicale sau dereglarile hormonale. In plus, insomnia se manifesta mai ales la persoanele care calatoresc frecvent, la cei care lucraza in ture, la persoanele mai in varsta si la adolescenti, la femeile insarcinate, la femeile la menopauza, dar si la persoanele care sufera de tulburari psihice.

Cum recunosc pacientii insomnia? In primul rand prin dificultatile in a adormi seara, trezirile frecvente pe timpul noptii, prin starile de somnolenta in timpul zilei, migrene, lipsa de concentrare, durerile gastrointestinale. Diagnosticarea insomniei trebuie facuta de un cadru medical specializat care va pune pacientului intrebari despre obiceiurile sale de zi cu zi, despre istoricul medical si alimentatie.

Insomnia poate fi prevenita daca pacientii urmeaza un program constant de somn, daca isi creeaza un spatiu de dormit relaxant, daca aleg o saltea confortabila, renunta la cafea, fumat si la consumul de cola si energizante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here